KINESIO TAPE BANTLAMA

Fizyo Sport Kinesio Tape Bantlama

Spor yaralanmaları, dolaşım sistemi rahatsızlıkları, ağrı tedavisi ve fizik tedavi alanında yaklaşık 25 yıldır kullanılmakta olan Kinesio Tape Bantlama Metodu vücutta kas ve eklemleri destekleyerek vücudun doğal iyileşme mekanizmasını hızlandırır.

Klinik ortamda uygulanan manuel terapinin faydalarını uzatmak için genişletilmiş yumuşak doku manipülasyonu sağlamak amacı ile dizayn edilen Kinesio Tape Bantlama Metodu vücudun doğal iyileşme sürecini kolaylaştırıp, vücudun hareket aralığını kısıtlamadan kaslara ve eklemlere destek ve stabilite sağlayan rehabilite edici bir bantlama sistemidir.

Lateks içermeyen ve her seferinde günlerce giyilebilen Kinesio Bant, pediatrikten geriatriğe kadar değişen popülasyonlar için güvenlidir ve çeşitli ortopedik, nöromüsküler, nörolojik ve diğer tıbbi koşulları başarıyla tedavi eder.

Kinesio Tape Bantlama Metodu, size sadece aradığınız desteği sunmakla kalmaz, aynı zamanda yaralanma ve fizyolojik işlev bozukluğunun rehabilitasyonuna yardımcı olan terapötik bir bantlama tekniğidir. Kinesio Bant, somatosensör sistem içindeki farklı reseptörleri hedefleyerek, cildi mikroskobik olarak kaldırarak ağrıyı hafifletir ve lenfatik drenajı kolaylaştırır. Bu kaldırma eylemi ciltte kıvrımlar oluşturur, böylece deri altı ve doku arasındaki boşluğu arttırır ve hedef alanların iltihaplanmasında bir azalmaya izin verir.

Yıllarca süren klinik kullanıma dayanan Kinesio Bant, değerlendirilen ihtiyaçlara göre hastaya özel olarak uygulanır. Klinik değerlendirme veya değerlendirmenin bulguları, Kinesio Bant uygulamasının özelliklerini ve seçilen ortak müdahalelerin kullanımını belirler. Tekli “I” şeritlerin kullanılması veya “X”, “Y” veya diğer özel şekillerdeki modifikasyonların yanı sıra uygulama sırasında bant üzerine yerleştirilen gerilme yönü ve miktarı ile Kinesio Bant yüzlerce şekilde uygulanmıştır.

Bantlama, nöromüsküler sistemi yeniden eğitme, ağrıyı ve iltihabı azaltma, performansı optimize etme, yaralanmayı önleme ve iyi dolaşım ve iyileşmeyi teşvik etme ve vücudun kendi metabolizmasını geri dönmesine yardımcı olma becerisine sahiptir.

Ölçüm ve değerlendirme, herhangi bir klinik durumun tedavisinde çok önemlidir. Bir Kinesio Tape Bantlama uygulamasından veya başka herhangi bir tedaviden istenen sonuçları elde etmek için tam bir hasta değerlendirmesi gereklidir. Bu değerlendirmelerden elde edilen bilgiler, uygun tedavi protokolünün oluşturulmasına izin verecektir. Kinesio Tape Bantlama Metodu bu protokole değerli bir katkı olabilir. Deri, lenfatik ve dolaşım sistemi, fasya, kaslar, bağlar, tendonlar ve eklemler üzerinde olumlu fizyolojik etkileri olduğu kanıtlanmıştır. Çok sayıda başka klinik tedavi ve modaliteyle birlikte kullanılabilir ve yaralanmanın rehabilitatif ve kronik aşamalarında etkilidir ve ayrıca önleyici tedbirler için de yaygın olarak kullanılır.

Kinesio Tape Bantlama Tekniği