FİZYOTERAPİ EGZERSİZLERİ

Fizyoterapi Egzersizleri

Modern tıpta yer alan hemen her daldaki hastalığın kas ve iskelet sistemine verdiği zararları ortadan kaldırmak ve hastayı iyileştirmek için kullanılan fizyoterapi, hastaların günlük hayata bir an önce dönüş yapabilmesini sağladığından iyileşme sürecinde büyük bir önem taşır.

Kaslarınızı güçlendirmek ve işlevlerini geliştirmek için egzersiz terapisinin kullanımı konusunda eğitim alan fizyoterapistlerin uyguladığı fizyoterapi egzersizleri, acı dindirme, yaralanma sonrası iyileşme veya önleme konusunda en etkili yollardan biri olarak kanıtlanmıştır. Fizyoterapi egzersizleri kaza veya hastalık sonucu oluşan durumlardan dolayı rahatsızlık duyan ve mağdur olan hastaların rehabilitasyonunda temel bir tedavi olarak kabul edilir.

Fizyoterapi uygulanarak temelde
kas ve iskelet sistemindeki bozuklukların
giderilmesi amaçlanır.

Tıp alanında farklı branşlarda kullanılan ortak bir tedavi yöntemi olarak fizyoterapi, sağlık ve günlük hayat standartları açısından insanlara birçok fayda sağlar. Bu faydaların en başında hareket bozukluklarının giderilmesi yer alırken, fizyoterapinin diğer yararları ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Gerek kan dolaşımı, gerekse hareket bozukluğu nedeniyle oluşan uyuşma, karıncalanma, ağrı ve güçsüzlük hissini azaltarak yok eder.

• İlaç kullanımı ve ameliyatların tedavi edemediği durumlarda hastanın sağlığına kavuşmasını sağlayabilir.

• Mevcut hastalıkların kronik hale gelmesini engeller.

• Hastalıkların ve hareket bozukluklarının ilerlemesini önler.

• İlaçlara duyulan ihtiyacı azaltarak hastaların yaşam kalitesini artırır.

• Vücutta Bulunan Kas Ve Eklemlerin Fonksiyonlarının Artmasına Yardımcı Olur.